carburantului şi nivelul de consum. Mai apoi, a apărut "moda GPL", care a detronat pentru o perioadă dictatura Diesel. Astăzi, prea puţini şoferi mai apelează la montarea sistemului GPL pe carburantului şi nivelul de consum. Mai apoi, a apărut "moda GPL", care a detronat pentru o perioadă dictatura Diesel. Astăzi, prea puţini şoferi mai apelează la montarea sistemului GPL pe maşină, mai ales din cauza pierderii garanţiei şi consumului mare la suta de kilometri.
Statisticile importatorilor auto din România arată că doar 47% din autoturismele vândute în ultimii doi ani folosesc drept carburant benzina. De ce preferă românii în continuare maşinile Diesel? Specialiştii susţin că unul dintre criteriile cele mai importante în achiziţionarea unei maşini noi îl constituie consumul de carburant şi cheltuielile postvânzare. "În general, cei care efectuează anual până la 20.000 de kilometri ar trebui să opteze pentru o maşină pe benzină, iar cei care depăşesc acest număr ar trebui să aleagă motorizarea Diesel", susţine Claudiu şerean, importator auto.
"Motorul Diesel consumă mai puţin datorită cuplului mai bun, doar că amortizarea diferenţei de preţ benzină-motorină se realizează în circa şapte ani. În plus, maşinile pe motorină presupun un schimb al filtrelor de ulei mai frecvent. Preţul de achiziţie al unui Diesel este mai mare, reviziile sunt mai scumpe, la fel şi piesele de schimb. Dacă facem aceste calcule, vom ajunge la concluzia că diferenţele mari în ceea ce priveşte cheltuielile cu o maşină Diesel şi una pe benzină sunt nesemnificative", explică şerean.
GPL, o afacere doar pentru taximetrişti
În 1998 apărea la Petrom Băneasa din Bucureşti primul schid GPL. "În acea perioadă a fost o explozie pe piaţa carburanţilor, foarte multe maşini optând pentru instalaţiile pe gaz", povesteşte Ilie Anghel, directorul unei companii de taximetre din