O data cu anuntul recent privind vinzarea MG Rover catre o companie chineza, Marea Britanie si-a vindut tot ce se putea in materie de constructori auto pentru modele de serie. Oferta de 72 de milioane de euro a companiei chineze Nanjing Automobile Group i-a adus acesteia dreptul de a prelua activele marcii MG Rover.
Potrivit „Financial Times“, cel mai probabil tranzactia va fi finalizata luna viitoare. Producatorul britanic de masini sport a intrat sub incidenta legii falimentului anul trecut. Noii proprietari spun ca vor sa transforme Morris Garges (MG) in „Modern Gentleman“. Nanjing va continua sa produca modelul sport TF coupe.
O noua fabrica de productie va fi construita in Oklahoma, unde vor fi produse 60% din noua generatie TF. Uzina din Longbridge, Marea Britanie, va continua sa produca modelul TF. A treia fabrica urmeaza sa fie amplasata in China.
Productia modelelor MG va fi reluata in ianuarie 2007. Vinzarile noilor modele vor incepe pe piata din Statele Unite de abia in vara lui 2008. In 1994, BMW a achizitionat compania MG Rover.
In urma acestei operatii a rezultat modelul Rover 75, singurul de altfel produs impreuna cu BMW. Producatorul din M?nchen a vindut activele MG Rover in 2000, pastrind in schimb doar marca Mini.
Ford si BMW fac legea
O data cu incheierea tranzactiei privind vinzarea activelor MG, Marea Britanie nu a mai ramas cu nici un producator auto de sine statator. Ford detine in prezent Aston Martin, Jaguar si Land Rover, iar BMW are in portofoliu, pe linga Mini, si marca Rolls-Royce, in timp ce Volkswagen controleaza Bentley. Americanii de la Ford si nemtii de la BMW au fost cei mai infocati cumparatori.
Preluari complicate
In continuare proprietarul Mini, constructorul din M?nchen a pus ochii in 2002 si pe marca Rolls-Royce, simbolul aristocratiei