Grupul austriac OMV a anuntat, joi, un venit net de circa 904 milioane de euro, inregistrand o crestere cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit datelor companiei, fata de perioada similara a anului anterior, vanzarile au crescut cu aproximativ 28% ajungand la valoarea de aproape 9 miliarde de euro.
Indicele EBIT a crescut cu 24% pana la 1,2 miliarde de euro, in timp ce rata de indatorare a companiei a fost stabilita la 8%.
In perioada ianuarie - iulie anul curent, OMV a facut investitii in valoare de aproximativ 1,7 miliarde de euro. Din aceasta suma, circa 287 de milioane de euro au fost directionate catre divizia de Explorare si Productie.
Aproximativ 1,3 miliarde de euro au fost investite in divizia Rafinare si Marketing, cu realizari importante ce includ achizitia a 34% din Petrol Ofisi (Turcia) si achizitionarea a 70 de statii de alimentare in Republica Ceha, se specifica intr-un comunicat de presa transmis redactiei HotNews.ro.
In prima parte a anului 2006, vanzarile OMV pe segmentul produselor petrochimice au crescut cu 27% pana la valoarea de aproximativ 8,3 miliarde de euro. Indicele EBIT a ajuns la valoare de 94 de milioane de euro, fiind mult mai mic decat in perioada similara a anului trecut, cand a atins o valoare de peste 340 de milioane de euro.
Contributia la EBIT a diviziei de produse petrochimice a fost de 30 milioane euro, in scadere cu 72% comparativ cu primul semestru al anului 2005.
Reprezentantii companiei sustin ca productia totala de rafinare a OMV a crescut cu 6% pana la 11.19 milioane de tone. La aceasta crestere, o contributie substantiala a avut si Petrom. Capacitatea de utilizare totala a rafinariei a fost de 91%.
Productia totala de petrol, gaze naturale lichefiate si gaze naturale a scazut cu 4% pana la circa 60 de milioane bep, ceea ce