Mihai Pohontu Dupa opt ani "americani", Mihai Pohontu s-a intors in Romania, in 2005. Avea atunci 26 de ani si un plan de afaceri indraznet - filiala locala a unei companii de renume international, EA Games.
Acum "a evoluat" la 100 de angajati si, dupa ce a schimbat mai multe sedii, Pohontu se declara in sfarsit multumit de fagasul pe care au luat-o lucrurile. Cand este intrebat despre inceputuri, insa, zambeste.
"Eram student in Statele Unite la Stiinte Politice si aveam nevoie de un job de noapte pentru ca aveam bursa si nu-mi ajungeau banii decat pentru studii. La un moment dat am gasit un anunt pentru un job de game tester, la firma Activision, o companie cu o cifra de afaceri impresionanta, de peste 1 miliard de dolari pe an. Am inceput sa lucrez acolo din anul doi de facultate". Jobul a fost bine-venit nu doar datorita beneficiilor materiale, cat, mai ales, pentru ca ii permitea sa-si urmeze pasiunea - jocurile pe calculator - "mama mea a terminat matematica si a devenit parte a unui grup de cercetare in inteligenta artificiala la Institutul de Tehnica de Calcul. Asa ca am crescut cu calculatorul in casa." Cu timpul a invatat sa faca si programare, dar niciodata nu s-a specializat in acest domeniu. Pentru Pohontu, in acea perioada, importante erau jocurile. "Puteam sa stau 8 ore pe zi jucandu-ma fara nicio problema. Si pe vremea aceea jocurile erau foarte simple, nu aveau o grafica extraordinara. Experienta era interesanta insa. Imi faceam intotdeauna timp sa incerc ultimele jocuri care ieseau pe piata. Imi placeau in special cele de strategie, jocurile de gen Civilization".
Dar mai mult decat jobul respectiv i-a placut atmosfera, oamenii cu care lucra. In primul rand, pentru ca erau pasionati de jocuri, dar si pentru ca erau oameni creativi. "Suntem intr-o industrie creativa care se bazeaza foarte mult pe inovatie. Orice joc pe car