În ultimii ani, în întreaga lume, programele de televiziune sînt din ce în ce mai dinamice, cu formate combinate în permanenţă şi frecvent reîmprospătate. Principala tendinţă este comercializarea, în care divertismentul invadează toate formatele, ducînd la efecte hibride. Reality-show-uri excentrice se îmbină cu emisiuni-concurs interactive, iar goana după audienţe reprezintă principalul scop al marilor companii care "fabrică" divertisment pe bandă rulantă. Interesant este modul în care "a prins" la noi acest gen de emisiuni, unele sub licenţă, "adaptate" cerinţelor publicului de aici, altele pur şi simplu imitaţii sau "furăciuni" cu buget mare şi cu ştaif.
Ozzy Osbourne şi "dragostea de la Clejani" În producţia din prime-time a marilor posturi axate pe divertisment, o reală concurenţă este între programele reality TV, care au început să dezvolte formate noi, precum docu-soaps, show-ul The Osbournes fiind unul dintre cele mai bune exemple în acest sens. Familia Osbourne a permis postului de televiziune MTV accesul nelimitat în viaţa personală a membrilor săi, prin plasarea celor cincizeci şi cinci de camere de filmat în reşedinţa lor din South California, toaleta şi dormitorul fiind singurele locuri în care cei patru protagonişti au decis să-şi păstreze dreptul la intimitate. Controversata vedetă, devoratoare de lilieci Ozzy Osbourne, bătăuşa sa soţie, Sharon, şi copiii lor adolescenţi, Jack şi Kelly, s-au confruntat, în faţa camerelor, cu probleme tipice de familie, cum ar fi şcoala, banii de buzunar, schimbarea locuinţei, conflictul între generaţii. Din ingredientele show-ului care a provocat o adevărată isterie în SUA şi nu numai, au mai făcut parte "costumele", tatuajele şi coafurile extravagante, înjurăturile la tot pasul, vizitele prietenilor "de familie", indivizi ciudaţi şi neconvenţionali. Încă din luna mai 2002, cînd a fost lansat, The Osbournes a