Speriati de incalzirea globala, ecologistii si suporterii lor au lansat trendul "green". Adica natural, nepoluant, sanatos. Astazi orice poate (si trebuie) sa fie cat mai verde. E musai ca produsele (de la ambalaj la continut) sa inspire cat mai multa prospetime, cosmeticele sa fie pe baza de plante, ceaiurile sa fie extrase din cel mai verde mugure, recipientele - neaparat biodegradabile. Si, ca sa multumeasca pe deplin consumatorul, companiile au ales sa-si schimbe culoarea. Chiar daca siglele sunt aceleasi, verdele este pretutindeni.
Exista chiar si un dicton printre oamenii de afaceri care au adoptat stilul "green": "Ceea ce este benefic mediului este benefic, in aceeasi masura, si actionarilor". Mai exact, verdele se vinde ca painea calda, fie ca vorbim despre carburanti moderni, automobile sau alimente.
Unele companii au inteles nevoia de "verde" a consumatorilor si au ales sa se implice in programe ecologice alaturi de organizatiile nonguvernamentale sau sa lanseze produse care imbunatatesc calitatea vietii. Altele se rezuma doar sa promoveze aspectul (cat mai) natural al brandului.
Verde-petrol
De curand, cateva companii din industria petroliera au lansat adevarate campanii de "inverzire" a imaginii. Este cazul British Petroleum, a doua mare companie petroliera din lume, care promite sa se orienteze in urmatorii ani catre producerea de energie alternativa. Pe de alta parte, gigantul General Electric, care produce energie si echipamente, a adoptat noi tehnologii de fabricatie care permit economisirea energiei si a materiilor prime. Altfel spus - aparatura moderna, "environmentally conscious" (atenta la mediul inconjurator), inclusa in programul "ecoimagination".
De altfel, cele doua mari companii (BP si GE) au initiat un proiect comun prin care isi propun sa deschida pana in 2011 doua uzine producatoare de carburanti ecologici