Producatorul de ape minerale Apemin Tusnad investeste 5 mil. euro pentru triplarea capacitatii de productie, pe fondul cresterii sustinute a consumului de apa minerala pe piata locala si intrarea pe segmentul bauturilor racoritoare.
"Recent am semnat contractul de achizitie a unei noi linii de imbuteliere, iar planul de investitii mai cuprinde si constructia unei noi hale de productie. Aceasta se va finaliza in primavara anului 2007 odata cu punerea in functiune a noii linii", a declarat pentru ZF Gyarfas Kurko, directorul general Apemin Tusnad.
"Ne concentram in prezent pe piata romaneasca, deoarece exporturile necesita un efort suplimentar. In prezent, sub 1% din cifra de afaceri Apemin Tusnad provine din tarile in care exportam, Ungaria si Republica Moldova", a mai spus Kurko.
El a adaugat ca nu este exclusa posibilitatea ca, pe viitor, compania sa se indrepte mai mult spre pietele externe.
Sursele de finantare pentru cresterea capacitatii de productie vor fi in proportie de 60% credite bancare, restul fiind reprezentat de fonduri proprii si intr-o mica proportie credite de la furnizori, spune Kurko.
Compania estimeaza pentru acest an o crestere a afaecrilor de peste 50%, pana la 10 mil. euro. In plus, spun oficialii, Apemin Tusnad are in plan intrarea pe noi segmente de piata, complementare apelor minerale.
"Odata cu instalarea unei noi linii de productie vom lansa si noi branduri de produse premium, intrand pe segmentul de bauturi racoritoare necarbogazoase", a mai spus Kurko.
Bauturile necarbogazoare reprezinta in prezent unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei romanesti de bauturi racoritoare, datorita schimbarii preferintelor consumatorilor.
Apemin Tusnad a investit anul trecut in lansarea de noi produse, apa de izvor "Izvorul Zanelor" pozitionata pe segmentul premium si apa de masa "Izvorul Ascuns