Providerul italian de Internet Tiscali a anuntat ca isi va uni operatiunile din Marea Britanie cu operatorul Video Networks International pentru a creste serviciile oferite clientilor sai.
In schimbul fuziunii cu Video Networks, operator care ofera servicii de televiziune prin cablu, Internet broadband si telefonie sub brandul Homechoice, Tiscali ar urma sa cedeze o participatie de 11,5 procente din actiunile noii entitati Tiscali UK, catre Video Networks, fiind posibil ca participatia sa creasca pana la 20 de procente daca sunt indeplinite tintele de profit. Tiscali va putea sa ofere tuturor clientilor sai colectia de filme, videoclipuri si canale pay TV regrupate sub brandul Homechoice. In plus, dupa o perioada de trei ani Tiscali va avea dreptul sa rascumpere participatia detinuta de Video Network in Tiscali UK.
Acordul va permite Tiscali sa devina un operator "triple play", adica sa ofere simultan clientilor sai din Marea Britanie servicii de televiziune prin cablu, Internet broadband si telefonie, a declarat Tommaso Pompei, directorul general de la Tiscali. "Oferta triple play in Marea Britanie va fi lansata pana la sfarsitul acestui an si va fi urmata imediat de lansarea serviciului in Italia si ulterior pe alte piete", a afirmat Tommaso Pompei.
Video International s-a numarat printre primele companii care au oferit in Marea Britanie servicii de televiziune printr-o conexiune Internet broadband, insa nu a reusit niciodata sa atinga masa critica. Serviciile companiei sunt disponibile pentru aproximativ 2,4 milioane gospodarii, majoritatea in Londra, insa in luna iunie 2006 nu avea decat 45.000 de abonati.
Tiscali UK controleaza aproximativ 10 procente din piata de Internet din Marea Britanie, in urma grupurilor BT, NTL si AOL. In anul 2005 operatiunile din Marea Britanie au asigurat aproximativ 44 la suta din veniturile si aproximativ jum