Plina campanie de aderare. Politicieni, oameni de afaceri, intelectuali, analisti economici, precupeti din piata ori someri la colt de strada, toti dezbat marea dilema: ce ne facem din 2007? O fi mai bine, o fi mai rau? Ce vrea Europa de la noi si noi de la ea? De buna vreme, campania de aderare in Uniunea Europeana a cuprins toate colturile tarisoarei noastre dragi: economie, agricultura, viata sociala si culturala, nimic n-a scapat nepuricat de specialistii in probleme europene. S-au lansat proiecte, programe, s-au promis bani pentru ele, orice, numai sa devina si românul frate cu occidentalul. Mediul rural si-a inghitit si el galusca: conferinte, campanii cu fluturasi colorati si expliciti despre ce inseamna „satul meu in Uniunea Europeana“, „cota de lapte“, „crotalierea animalelor“ (marcarea lor), „sacrificarea porcului conform normelor UE“, „fabricarea alcoolului in conditii tehnologice legale“. De luni de zile, taranul român are parte de o ampla campanie de popularizare a termenului de „integrare“ si a cerintelor pe care le impune. Taranii - cuceriti de culoarea fluturasilor UE Campania a ajuns si in Butoiesti, Mehedinti. De o luna, stive de fluturasi veniti direct de la Bucuresti, mai exact de la Agentia pentru Strategii Guvernamentale, au poposit pe biroul viceprimarului din comuna. Pâna la inceputul acestei saptamâni, ramasesera mai putin de o treime din ei. Fie ca i-a dus postasul cu ziare si pensii cu tot, fie ca s-au aratat interesati de ei cetatenii picati pe la primar cu vreo treaba, distribuirea informatiei s-a facut ca la carte. Insa nu la fel de eficienta a fost informarea in sine, dupa cum declara chiar Ion Bosoanca. „S-au adus trei tipuri de fluturasi, in care sunt explicate reglementarile din domeniul agricol pe care România va trebui sa le respecte din momentul aderarii - cum va trebui sa fie modernizat satul, ce inseamna cota de lapte si cum se