Pentru cei mai multi craioveni, calatoria cu tramvaiul a devenit ceva banal. Putini stiu insa ca primarul care a incercat sa introduca in Craiova tramvaiele electrice a fost Nicolae Romanescu, in urma cu mai bine de un secol. Tramvaiul este unul dintre cele mai folosite mijloace de transport in comun in Craiova. Primele linii de tramvai - ramase, de fapt, singurele - au fost date in folosinta in anul 1987, pe un traseu de 18,4 km de cale dubla, care facea legatura intre platformele industriale de est si vest ale orasului. Ideea unui tramvai in Cetatea Baniei este insa mult mai veche. Primul contract semnat in acest sens de municipalitate dateaza din anul 1901, de pe vremea când era primar Nicolae Romanescu. Daca ar fi fost dus la bun sfârsit acest contract, Craiova ar fi ajuns al doilea oras din tara cu transport electric, dupa Bucuresti. Trei linii de tramvai pentru craioveni „Tramvaiele fiind necesare atât din punct de vedere al inlesnirii locomotiunii, cât si din punct de vedere hygienic, deoarece dau putinta si celui sarac a esi in orele libere afara din oras, spre a respira un aer mai curat, era natural ca sa ne ocupam foarte mult de darea in concesiune a unei retele de tramvai in orasul nostru“, explica primarul Romanescu in 1901 consilierilor comunali craioveni. Dupa indelungate cautari a unor investitori, municipalitatea, cu acordul Consiliului Comunal Craiova, a semnat pâna la urma un contract de concesiune, in anul 1902, cu inginerii francezi Laval, Cuny si Cassanova, care prevedea realizarea a trei linii de tramvai in oras. „Proectul de contract prevede trei linii, si anume: Linia No. 1 (3,7 km lungime) - de la bariera Calafatului (Parcul Bibescu), pâna la Bariera Amaradiei; pe strada Calafat, strada Unirei, strada Smârdan si strada Amaradiei; Linia No. 2 (3,6 km lungime), de la Bariera Bucovatu, la Bariera Bucurestilor, pe strada Bucovatu, strada Madona D