Am incercat, pe baza proiectelor aflate in derulare, sa vedem care va fi fata transportului in comun in Bucuresti peste cinci sau zece ani. Cu o doza de optimism considerabila, peisajul se contureaza astfel: numai autobuze noi, cu aer conditionat, cu afisaj electronic, linii de metrou pana la Otopeni, Drumul Taberei si Pantelimon, statii dotate cu toalete publice.
Asteptam luuung prin statii bataind din picior, ne coacem de caldura prin autobuze ca fleicile in suc propriu, noroc ca nu-i iarna, sa murim de frig. Strambam regulat din nas, deranjati de mirosurile care navalesc in mijloacele de transport in comun de iti desfunda brusc caile respiratorii. Traficul e infernal, drumurile-s proaste, autobuzele si tramvaiele nu sunt echipate cu aer conditionat, unele, vechi de pe vremea bunicii, hurducaie precum o caruta. Colac peste pupaza, metroul - singura solutie rapida in materie de transport la nivelul Capitalei - are in aceste zile mari probleme cu respectarea orarului trenurilor, din cauza conflictului Metrorex cu Alstom, firma care se ocupa de intretinerea garniturilor.
Jurnalul National va propune un exercitiu de imaginatie impreuna cu sefii celor doua regii de transport in comun din Bucuresti, Metrorex si RATB, pentru a intrezari vremea cand locuitorii Capitalei se vor putea simti in tramvai sau metrou calatori la standarde europene.
PROBLEME. "Este greu de spus in acest moment ce se va intampla cu metroul bucurestean - spune directorul general al Metrorex SA, Liviu Soava - , daca nu va fi solutionat impasul in care a ajuns colaborarea dintre Metrorex si firma franceza Alstom, care se ocupa de intretinerea garniturilor de tren". Din cauza unor probleme legate de plati, conform contractului, firma a trecut la suspendarea partiala a serviciilor, astfel incat nu se mai poate asigura graficul de circulatie.
Metrorex se mai confrunta, potrivit di