Din fericire, nu vorbesc in termen limbo despre piata auto din Romania. Si, dupa cum se pare, nici nu va vorbi nimeni in asemenea dansuri din buric despre o piata care creste, creste, creste, calca totul in picioare. Inaintea unui an pe care multi pesimisti inca il considera o fatalitate pentru importatorii din Romania, romanii au cumparat mai multe masini chiar decat anul trecut, despre care se vorbea numai in termeni record. Era si normal. Dupa o crestere de aproape 50% a pietei, cei mai optimisti dintre optimisti credeau ca anul acesta piata va ramane la acelasi nivel. Ei bine, ultimele rezultate APIA arata o crestere de 30,9% a vanzarilor de automobile de import. Avem mai multi bani, dintr-o data, sau nu ne mai place Dacia? Se pare ca una din cele doua variante e corecta, pentru ca tabelul cu vanzari de autoturisme autohtone are in dreptul totalului o scadere de 0,9%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Nu e o situatie foarte roza pentru Dacia, dar toamna va aduce cu siguranta balanta pe plus, ca tot asteptam cu infrigurare bomba sexy a anului, Dacia Logan Break. Si mai interesant este ca, in topul marcilor de import, sigla care pe mine ma autoemotioneaza mai tare decat sloganul de la Seat, soptit pe genul erotic de o femeie pe care nu pot sa mi-o imaginez decat blonda, a inregistrat o crestere de doar 5% fata de anul trecut. Marca Renault (care nu ma emotioneaza la fel de tare ca rombul prea feminin) se taraste, asadar, destul de greu in fata unor concurenti care au crescut cu cel putin 40% (Skoda, VW). Ca sa nu mai vorbim despre cei care si-au vazut cotele de piata crescand precum cotele apelor Dunarii la inundatii (Peugeot, Opel si Hyundai - peste 100%)... Megane si-a pierdut din sex-appeal cand lumea si-a dat seama ca se strica des, iar Clio III e prea la inceput ca sa-si dea seama lumea ca e masina OK. Mai vedem peste sase luni. Din fericire, nu