Lipsa promovarii, neincrederea in institutiile bancare si carentele educationale au facut ca platile online sa fie un element aproape inexistent in viata romanilor. Totusi, in paralel cu dezvoltarea solutiilor IT, platile online cresc si inca destul de agresiv. Numarul de abonati ai serviciilor de plata cu acces la distanta (aplicatiile de Internet banking, home banking si mobile banking) a ajuns la 150.000, fata de 66.000 cati se inregistrau cu un an in urma, potrivit no-cash.
Utilizand aceste aplicatii, abonatii au realizat, in cursul trimestrului II din 2006, patru milioane de tranzactii in valoare de aproximativ 30 miliarde euro, dublu fata de aceeasi perioada din 2005 si de aproape patru ori mai mult fata de 2004. Pe langa aplicatiile bancare, plata online a facturilor la utilitati ar putea cunoaste si ea o crestere importanta.
Aproape 40 de aplicatii avizate pentru 2006
Incepand cu data de 1 aprilie 2006 au fost avizate pentru un an, conform Ordinului MCTI nr. 218/2004 (privind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanta), un numar de 39 de aplicatii implementate de 25 de banci.
Dintre acestea, 13 ofera atat home banking cat si Internet banking in vreme ce toate tipurile de aplicatii sunt operationale doar la doua banci (BRD si Raiffeisen Bank), potrivit no-cash.
E-facturile, alternativa viabila la cozile interminabile
Initiate in 2002 si folosite inca la un nivel destul de redus, solutiile de plata online sunt o alternativa la modalitatile clasice de achitare a datoriilor catre stat ori catre furnizorii de utilitati. Plata facturilor la utilitati se realizeaza direct din contul de utilizator, la orice ora si de oriunde exista o conexiune la Internet. Dupa deschiderea unui cont de utilizator se procedeaza la completarea datelor privind factura dupa care utilizatorul este t