Murfatlar, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala a vinului, a realizat o cifra de afaceri de 20 mil. euro in primul semestru, in crestere cu aproximativ 50% fata de anul trecut. Valoarea este de aproape doua ori si jumatate mai mare fata de ritmul de crestere de 20% anuntat pentru intregul an.
"Am obtinut majorari valorice impresionante deoarece in ultimul timp cererea pentru vinurile scumpe, cum ar fi Trei Hectare, a crescut semnificativ", a spus Daniel Negrescu, brand manager la Murfatlar.
Cifra de afaceri realizata in primele sase luni ale anului reprezinta o crestere de 48% din punct de vedere cantitativ fata de aceeasi perioada a anului trecut si 52% din punct de vedere valoric.
Vremea favorabila a determinat o productie de 23 de mii de tone de struguri, spun oficialii companiei, mult peste productia de 18 mii de tone de anul trecut. In aceste conditii, Murfatlar va incheia anul cu 16 milioane de litri de vin, sau 120 de milioane de sticle de 0,75 litri.
Din totalul productiei, aproximatix 20% sunt destinate exportului, cele mai importante piete fiind Statele Unite ale Americii, Israel, Marea Britanie, Germania, Finlanda, Danemarca si Japonia.
"La noi exporturile sunt putin in crestere, dar asta pentru ca, pana acum, strategia noastra a vizat consolidarea pe piata interna, si mai putin pe cea externa. Incepand din 2005 insa, am inceput sa participam la targuri internationale, sa ne focusam pe anumite piete din afara", a spus Negrescu.
China si Rusia sunt zonele cel mai recent vizate de companie in vederea incheierii unor contracte cu distribuitorii de acolo. "Cu China speram sa incepem cat mai curand, probabil de anul acesta, deoarece este o piata cu un potential extraordinar", a spus Negrescu.
Din punctul de vedere al distributiei, compania are pe plan local sapte distribuitori exclusivi in toate regiunile