Una din modalitatile de fidelizare a angajatilor unei companii se realizeaza prin facilitarea cunoasterii businessului de catre acestia si prin implicarea lor in afacerea propriu-zisa, crede Diana Ghita, directorul de resurse umane al Brau Union Romania.
"Stimularea spiritului creativ al angajatilor poate, pe termen lung, sa asigure diferentierea unei organizatii fata de o alta", precizeaza Ghita.
Pe de alta parte, afirma ea, nu exista o reteta imbatabila de pastrare a oamenilor intr-o organizatie, intrucat multe dintre elementele pe care le ia in calcul un angajat tin mai mult de considerente personale. "Este pana la urma o chestiune de optiune personala, sunt o serie de factori care concura la luarea deciziei de a ramane in companie sau de a o parasi. Nu poti sa afirmi ca si companie ca ai metode infailibile de a retine pana si ultimul angajat", precizeaza Diana Ghita.
Cu toate acestea, ea crede ca unul dintre cei mai importanti factori care conteaza in momentul in care un angajat hotaraste sa plece dintr-o companie este satisfactia jobului, cat esti de multumit de ceea ce faci in fiecare zi. Pe locul doi plaseaza lidershipul organizatiei, iar pe al treilea, dar nu ultimul ca importanta, ceea ce se numeste "contractul psihologic" dintre angajator si angajat. "Acest ultim element este in primul rand o chestiune de incredere reciproca, iar daca nivelul rezonabil al increderii este afectat de o parte sau de cealalta, este foarte probabil sa se probabil sa se produca o ruptura", spune directorul de resurse umane al Brau Union.
Diana Ghita a venit in Brau Union anul trecut, in momentul in care s-a schimbat o buna parte a managementului companiei, fiind recrutata printr-o firma de head-hunting. Nu se considera a fi un individ, o prezenta singulara, ci ca facand parte dintr-o echipa. "In februarie 2005, au avut loc schimbari la varf si printre cei