Patronii si managerii companiilor din Romania evita sa apeleze la serviciile de coaching. O explicatie a acestei situatii ar fi, potrivit psihoterapeutilor din domeniu, ca acestia ''fie nu stiu de
existenta unor asemenea servicii, fie se bazeaza numai pe fortele proprii sau pe forta banului''.
In Romania, ''coaching-ul este, inca, in faza de bebelus'', dupa cum ne-a spus Elisabeta Putere, coach in afaceri. In opinia acesteia, un coach ar putea fi definit ca ''mintea limpede din afara afacerii'' sau ca ''sfatuitorul psihologic al afaceristului''.
In cele mai multe dintre cazuri, serviciile de coaching nu trebuie oferite in cabinetul psihoterapeutului.
''Aceste servicii se ofera la locul de munca al managerilor, la sediile companiilor. Un coach in afaceri analizeaza atat problemele profesionale, cat si problemele personale ale managerilor sau patronilor.
Totodata, cu acceptul acestora, un coach poate avea acces la diverse documente ale companiilor. Spre exemplu, daca o firma este in pragul falimentului, un coach poate depista, mult mai repede, problemele cu care se confrunta firma dupa ce a analizat fisele posturilor si unele acte legate de organizarea afacerii. Aici, insa, la mare pret este confidentialitatea'', a explicat Elisabeta Putere.
Daca are acceptul conducerii firmei, un coach poate vorbi si cu angajatii
Tot cu acceptul managerului sau patronului, un coach poate sta de vorba cu salariatii companiei: fie individual, fie in cadrul sedintelor de terapie de grup. ''Ramane la latitudinea conducerii companiei daca un coach poate vorbi si cu angajatii.
Discutiile in cadrul sedintelor de terapie de grup nu sunt sedinte, asa-numite, lucrative. Salariatii sunt intrebati de catre coach cum isi petrec timpul liber si cum se inteleg cu colegii. Din pacate, angajatii nu sunt deschisi discutiilor cu un coach.