- Extern - nr. 164 / 22 August, 2006 Statisticile arata ca, in Romania, consumul anual de paine este de circa 113 kilograme pe cap de locuitor (intre cele mai mari din Europa), iar consumul total de produse congelate de patiserie se ridica la aproximativ 7.000 de tone pe an, dupa cum precizeaza Rompan. Ce releva insa aceleasi statistici? Ca, in timp ce consumul de paine inregistreaza un trend de scadere, painea ambalata si produsele congelate de patiserie se vand din ce in ce mai bine pe piata produselor de panificatie din Romania. Specialistii din acest domeniu apreciaza ca, concomitent cu aparitia unor noi tipuri de produse, intre care painea speciala pentru diabetici etc., tendinta se va accentua in urmatorii ani, mai ales dupa aderarea la Uniunea Europeana. Or, pentru a se mentine pe piata, la nivel de competitivitate _ sunt de parere cei din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase _ Rompan, solutia este una singura:diversificarea ofertei nationale de produse de panificatie. Dar, in franarea sectorului panificatiei, mai exista o problema: piata "neagra", care, potrivit Rompan, este estimata la circa 40 % din piata, existand un milion de tone de paine neinregistrata (40 % din piata). Principalii producatorii de pe piata interna sunt Vel Pitar, subsidiara din Romania a Grupului Elen Loulis, Boromir si Grupul Dobrogea. GHEORGHE GIURGIU - Extern - nr. 164 / 22 August, 2006 Statisticile arata ca, in Romania, consumul anual de paine este de circa 113 kilograme pe cap de locuitor (intre cele mai mari din Europa), iar consumul total de produse congelate de patiserie se ridica la aproximativ 7.000 de tone pe an, dupa cum precizeaza Rompan. Ce releva insa aceleasi statistici? Ca, in timp ce consumul de paine inregistreaza un trend de scadere, painea ambalata si produsele congelate de patiserie se vand din ce in ce mai bine pe piata produselor de panif