Bucurestiul pare hotarat sa infiinteze postul de city manager. Primarul Adriean Videanu l-a si propus pentru functia de “administrator al orasului” pe Gheorghe Pogea, fost vicepremier si actual presedinte al PD Hunedoara. La Cluj, viceprimarul Adrian Popa sustine numirea unui city manager si considera imperios necesara discutarea acestei probleme in Consiliul Local. O parte dintre consilierii locali considera, insa, ca actuala structura administrativa a municipiului Cluj-Napoca este suficient de bine pregatita pentru a face fata problemelor din urbea ardeleana, ca atare aceasta functie ar fi inutila. Potrivit Legii 286/2006, la nivelul comunelor si oraselor, primarul poate propune Consiliului Local infiintarea functiei de administrator public (city manager).
Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) a propus prin intermediul reformei din administratie o serie de imbunatatiri la nivelul administratiei publice locale. In acest sens, guvernul a hotarat sa introduca in Legea nr. 286/2006 o noua functie in cadrul primariilor municipiilor, oraselor si comunelor, anume aceea de administrator public, echivalentul city managerului din SUA.
Conform acestei legi, la nivelul comunelor si oraselor, primarul poate propune consiliului local infiintarea functiei de administrator public, in limita numarului maxim de posturi aprobate. Numirea si eliberarea din functie a administratorului public se face de catre primar, pe baza unor criterii, proceduri si atributii specifice, aprobate de Consiliul Local. Numirea in functie se face pe baza de concurs.
Dupa modelul american
Legea prevede ca administratorul public poate indeplini, in baza unui contract de management, incheiat in acest sens cu primarul, atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes loc