Joi şi vineri, ghişeele Direcţiei Generale ale Finanţelor Publice, ale Direcţiei Fiscale, precum şi patrulele de circulaţie vor fi dotate cu pliante care să facă publică acţiunea „E.U. nu dau şi nu iau şpagă”. Campania este derulată de Ministerul Integrării Europene în perioada iulie – august 2006, obiectivele acesteia fiind informarea funcţionarilor publici asupra pericolelor profesionale asociate fenomenului „şpagă” şi oferirea de soluţii alternative, precum şi iniţierea funcţionarilor publici într-un proces de reconstrucţie organizaţională, precum şi schimbarea atitudinii publicului larg de a da şpagă, susţinută de o informare sintetică a acestuia asupra diferitelor instrumente de combatere a micii corupţii.
În prima etapă, campania şi-a îndreptat atenţia către instituţiile în care funcţionarii intră în contact direct cu cetăţenii, fiind vizate direcţiile generale ale finanţelor publice. Instrumentele utilizate în cea de-a doua etapă a acestei campanii, care se va derula la sfârşitul săptămânii, sunt pliantele informţionale, afişele, insignele şi bancnota de 0 lei (denumită bancnota antişpagă).
Telefoane de la Poliţie şi parchet
Pliantul include informaţii despre faptele de corupţie şi pedepsele care sunt acordate pentru acestea. De asemenea, pliantul mai cuprinde numerele de telefon ale parchetelor de pe lângă tribunale şi ale inspectoratelor judeţene de poliţie, unde pot fi anunţate faptele de corupţie. De asemenea, în pliant sunt enunţate „şapte motive ca să nu dai şpagă!”. Joi şi vineri, ghişeele Direcţiei Generale ale Finanţelor Publice, ale Direcţiei Fiscale, precum şi patrulele de circulaţie vor fi dotate cu pliante care să facă publică acţiunea „E.U. nu dau şi nu iau şpagă”. Campania este derulată de Ministerul Integrării Europene în perioada iulie – august 2006, obiectivele acesteia fiind informarea funcţionarilor publici asupra