Spre deosebire de anii trecuti, cind malurile Dunarii erau sufocate de epave ruginite, goana dupa fier vechi a facut ca, in prezent, la Braila sa se mai afle doar citeva resturi ale unor ambarcatiuni scoase din uz. Un control efectuat recent de Agentia pentru Protectia Mediului si Comisariatul Braila al Garzii Nationale de Mediu a relevat faptul ca, pe portiunea braileana a fluviului, se mai afla doar cinci nave care ar trebui dezmembrate. Asta dupa ce, numai in 2005, au fost taiate si trimise la topit o draga si o macara fluviala. In prezent, mai sint abandonate urmatoarele nave: slepul cu indicativ "7826", vasul de pasageri "Mogosoaia", impingatorul "Gaesti", gabara "5978" si remorcherul "Tirgu Mures". Slepul "7826" si pasagerul "Mogosoaia" se afla pe malul sting, la kilometrul 161, impingatorul Gaesti este abandonat la km. 169, gabara "5978" poate fi vazuta la km 171, iar remorcherul "Tirgu Mures" la km 174. Potrivit autoritatilor de mediu, toate aceste nave ar urma sa fie dezmembrate pe parcursul acestui an. Realitatea nu sta, insa, chiar asa.
Capitania Portului Braila ne-a informat ca, in afara gabarei, toate celelalte nave sint, practic, de nerecuperat, fiind ingropate in aluviunile aduse de fluviu de-a lungul anilor. Din "Mogosoaia" a mai ramas doar chila, dupa ce s-a taiat tot ce s-a putut din restul corpului. Impingatorul "Gaesti" este scufundat si acoperit cu mil. La fel si remorcherul "Tirgu Mures", care atunci cind este apa mare nu se mai vede la suprafata. Din slepul "7826" nu a mai ramas, de asemenea, mare lucru. Dezmebrarea acestor resturi de epave presupune costuri extrem de ridicate, astfel ca este greu de presupus ca ele vor fi taiate vreodata si duse la topit. Nici macar hotii de fier vechi nu se arata interesati de o asemenea prada.
In mod ciudat, gabara "5978" ce este, practic, o platforma plutitoare, a ramas aproape intreag