Sute de milioane de euro au fost investiti pana acum in proiecte imobiliare. Urmeaza miliardele: ansamble rezidentiale, parcuri comerciale sau hoteluri vor fi construite in urmatorii ani la noi. Si producatorii de materiale de constructii isi cresc afacerile ca pe un cozonac. Imobiliar. Desi exista nenumarate temeri legate de evolutia firmelor de constructii dupa integrarea in Uniunea Europeana, un lucru este cert: piata de profil va creste si in acest an cu cel putin 25%, pe fondul cresterii preturilor materialelor de constructii.
Potrivit unui studiu CB Richard Ellis, citat de Rompres, 2006 va fi anul constructiilor in Romania, ceea ce explica evolutia ascendenta a pietei materialelor de constructii. De pe urma acestei fervori imobiliare profita atat companiile de constructii, cat si cele specializate in productia de materiale de constructii.
Prin urmare, grupul Wienerberger, cel mai mare producator de caramizi la nivel mondial si totodata cel mai important actor din piata romaneasca de profil, a consemnat o crestere de 18% a veniturilor aferente trimestrului doi in Europa Centrala si de Est. Majorarea a ridicat veniturile grupului austriac la 188,1 milioane de euro, pe fondul unui avans de peste 10% in Cehia, Slovacia, Polonia si Romania, informeaza Mediafax.
Profit de 44,6 mil. euro in ECE
In raportul semestrial al grupului Wienerberger se arata ca profitul inainte de plata impozitelor, a dobanzilor, deprecierilor si amortizarilor (EBITDA) a crescut cu 1% in tarile din Europa Centrala si de Est, la 44,6 milioane de euro.
Wienerberger a raportat un avans de 7% al veniturilor aferente trimestrului al doilea, in raport cu valoarea din anul 2005, la 628 milioane de euro, pe fondul cresterii din Europa Centrala si de Est si a expansiunii recente a sectorului constructiilor rezidentiale din Germania. In conditiile in care v