Asociatii, actionarii sau reprezentantii legali ai acestora vor fi obligati sa prezinte certificatul de cazier fiscal si la cesiunea partilor sociale sau a actiunilor, in timp ce obligatia de transmitere a informatiilor din cazier in forma electronica catre Registrul Comertului va reveni Ministerului Finantelor Publice si nu persoanelor fizice, asociatiilor familiale si companiilor.
Aceste prevederi sunt incluse intr-un proiect de lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.
Prezentarea certificatului de cazier fiscal este in prezent obligatorie la infiintarea societatilor comerciale de catre asociati, actionari si reprezentantii legali desemnati, precum si la solicitarea inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora.
De asemenea, cazierul fiscal trebuie prezentat si la autorizarea exercitarii unei activitati independente de catre solicitanti, dar in acest caz transmiterea, in format electronic, a informatiilor din cazierul fiscal catre Oficiul National al Registrului Comertului nu va reveni Ministerului Finantelor, ci persoanelor fizice, asociatiilor familiale si companiilor.
O alta propunere de modificare a legislatiei actuale vizeaza organizarea si gestionarea cazierului fiscal si la nivelul administratiilor fiscale ale municipiilor resedinta de judet, precum si al celor ale sectoarelor municipiului Bucuresti, ca urmare a cresterii semnificative a numarului solicitarilor de eliberare a certificatului de cazier fiscal.
Directia generala de administrare a marilor contribuabili va trebui sa organizeze si sa gestioneze cazierul fiscal al tuturor contribuabililor care sunt in administrarea sa.
Termenul pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal in regim de urgenta ar putea fi redus de la cin