- Social - nr. 166 / 24 August, 2006 Indiferent de cine detine puterea in stat, scoala a fost, in ultimii 15 ani, un veritabil teren de disputa politica, iar uneori, de experimente ministeriale esuate lamentabil, astfel incat, in prezent, aceasta principala institutie din reteaua nationala de educatie continua sa se tarasca la coada preocuparilor. Cat despre noutati, despre perspective, despre sperantele devenirii pe un fagas "european" nici nu poate fi vorba. Ramane in continuare pe umerii dascalilor responsabilitatea zicalei "cum ii crestem, asa ii vom avea", desi optiunea politicului continua sa marseze pe institutia scolii, fara a-i da insa sprijinul absolut necesar. Ne aflam in pregatirile unui nou an de invatamant, iar ancheta ziarului nostru in cateva scoli rurale a urmarit, ca si in alti ani, sa puna in evidenta stadiul lucrarilor si, mai ales, preocuparea organelor administratiei locale fata de problematica acestui domeniu. Asupra celor constatate vom reveni in numerele viitoare ale cotidianului nostru. Acum, insa, dorim sa reliefam o constatare generala: acolo unde primarii si viceprimarii - cei care, de fapt, dau banii din bugetul local pentru bunul mers al scolii - manifesta necesara apropiere fata de complicatul proces al educatiei prin invatamant, rezultatele nu pot fi decat pozitive, indiferent de culoarea politica a acestora. Si invers. Cu toate acestea, despre o anume politizare a invatamantului muresean face vorbire si un fax remis, recent, redactiei ziarului "Cuvantul liber", si in care, pe langa acuze grave, se cer Institutiei prefectului raspunsuri la cateva intrebari. Partea critica a depesei spune - referitor la programul de finantare aprobat de guvern pentru Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru anul 2006 - ca, in ceea ce priveste judetul Mures: 1. Sumele au fost alocate fara a tine seama de necesitatile comunitatilor locale, respectiv, f