Cererea pentru televizoarele LCD sau cu plasma a crescut spectaculos in ultimii ani la nivel mondial, pana la 9,4 mil. de unitati vandute in al doilea trimestru al acestui an. Evolutia este similara la noi si este incurajata de erodarea continua a preturilor
"Daca anul trecut televizoarele din noua generatie erau incluse in categoria produselor de lux, iata ca, in prezent, preturile multora dintre modele sunt cu pana la 50% mai mici", ne-au declarat reprezentantii Altex
Piata televizoarelor este in Romania o afacere mai mult decat profitabila, acesta fiind unul dintre produsele cele mai bine vandute la promotii si de sarbatori
Tendinta la nivel mondial se explica atat prin preferinta consumatorilor, din ratiuni tehnice, pentru modelele cu ecran mare, LCD sau plasma, in detrimentul aparatelor cu tub catodic, cat si prin scaderea preturilor pentru noua tehnologie, pe masura ce aceasta se generalizeaza. Evolutia este similara la noi, desi efortul financiar pentru achizitionarea unui astfel de produs electronic este mai mare decat in statele occidentale.
De fapt, piata televizoarelor este in Romania o afacere mai mult decat profitabila, acesta fiind unul dintre produsele cele mai bine vandute la promotii si de sarbatori. In 2005 au fost vandute la noi circa 500 mii de unitati TV, iar pentru 2006 estimarile indica apropierea de cifra de 1 milion de bucati vandute.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare DisplaySearch, vanzarile de ecrane TV pe baza de cristale lichide LCD au atins la nivel mondial un nivel record de 9,4 milioane de unitati vandute in al doilea trimestru al acestui an. Rata de crestere este, de asemenea, spectaculoasa: au fost vandute cu 135% mai multe produse electronice de lux in al doilea trimestru din 2006 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Incasarile pentru versiunea LCD a televizoarelo