Jihad Jabra, directorul general si proprietarul Supreme Group Jihad Jabra, directorul general si proprietarul Supreme Group, producatorul ciocolatei Primola si al biscuitilor Ulpio, spune ca va incepe exportul in Europa de Est dupa integrarea Romaniei in UE.
"Simtim ca putem genera volume superioare de vanzari prin intrarea pe pietele externe pe care vrem sa le analizam pentru a ne face planuri de afaceri. In acest scop, vom incepe sa participam la targurile internationale de profil si estimam demararea exporturilor in 2007", a spus Jihad Jabra.
El a precizat ca disparitia taxelor vamale pentru comertul cu tarile UE este un avantaj, insa competitivitatea exporturilor depinde si de aspecte precum legislatia in domeniu sau birocratia, care influenteaza si competitivitatea producatorului in operatiunile de import si care ar putea fi simplificate dupa 2007. In prezent, Supreme Group importa cea mai mare parte a volumului de ingrediente folosit in fabrica din Romania.
In paralel cu intrarea pe exporturi, Supreme vizeaza si cresterea sustinuta a vanzarilor de pe piata romaneasca.
"Piata romaneasca este profitabila, dar depinde din ce unghi o privesti. Populatia destul de mare a Romaniei ar putea induce in eroare, pentru ca exista o discrepanta semnificativa intre consumul urban si cel rural. Ca numar de locuitori, proportia intre zonele urbane si cele rurale este aproape egala, insa 60-70% din consumul de FMCG (bunuri de larg consum - nr.red.) provine de la doar 30% din locuitori", a comentat Jabra.
Supreme s-a concentrat din acest motiv pe distributia in Bucuresti si in marile orase din Romania, pe care le acopera in intregime prin compania Supreme Distribution, care face parte din grup. Pentru restul zonelor, compania apeleaza si la distribuitori regionali.
"Bucurestiul a ajuns, din punctul de vedere al consumului de dulciuri