Ma intreb adesea ce componenta a acestui fenomen complex numit "moda" atrage si magnetizeaza cel mai mult. Sa fie vorba despre modele, despre staruri, despre publicitate sau ... despre creatiile propriu-zise?
Am fost intrebata de curand de o prietena, din afara domeniului modei, despre magazinele din Bucuresti ale unor designeri renumiti. A fost surprinsa de raspunsul meu ca "nu exista magazine ale designerului respectiv". Este cel putin ciudat, pentru orice persoana rationala, cand vorbesti de cineva faimos pentru moda si ai vrea sa vezi concret ce creeaza, cat costa, daca ti se potrivesc sau nu produsele respective, sa afli ca de fapt nu ai aceasta posibilitate.
E ciudat nu ? Dar in schimb poti merge la restaurantul lui sau la... hotelul lui. Moda designerilor locali nu a fost promovata pe masura imaginii lor si, ca urmare, vanzarile nu au putut sustine aparitia sau existenta magazinelor. Despre Madonna o revista celebra spunea "sometimes the image is greater than the music" - am putea parafraza si noi spunand ca uneori imaginea designerilor nostri este mult mai importanta decat creatiile lor.
Am zburat cu gandul la ceea ce se intampla pe plan local si am deviat de la tema despre care imi doream sa va povestesc, si anume, tendintele pentru sezonul urmator de iarna, pentru doamne de aceasta data.
Tendintele sunt cele internationale, iar motivul pentru care nu le prezentam combinat cu cele date de designerii nostri este acela ca inca (cu mici exceptii) se prezinta colectiile pentru sezonul in curs, nicidecum in avans asa cum se intampla de fapt in capitalele modei.
Daca va mai amintiti de la numarul trecut tendintele pentru domni, veti vedea ca in acest sezon sunt comune pentru ei si pentru ele: blanuri, volume marite, detalii militare.
Blanuri
In primul rand pardesiurile din stofa combinate cu blana (Prada, Karl L