Pentru un plus de rafinament, bun gust si dintr-o oarecare doza de snobism, alegem pentru o intalnire de afaceri sau pentru a ne petrece putinul timp liber, unul din cele mai luxoase si �cu personalitate� restaurante ale capitalei
Bucurestiul are la ora actuala aproximativ 1000 de restaurante si 300 de cafenele, in timp ce Parisul, cu o populatie de cinci ori mai mare, are peste 30.000 de restaurate si cafenele.
Aparitia de noi restaurante corespunde cerintelor pietei, asta pentru ca din ce in ce mai multi romani prefera sa ia masa in oras, unde, chiar daca scot din buzunar sume destul de mari, beneficiaza de servicii de calitate si de un plus de confort. De asemenea, putem mentiona ca si puterea de cumparare a crescut vertiginos, veniturile pe acest segment crescand de la an la an. Un plus este adus restaurantelor de catre oamenii de afaceri straini, care iau masa, se intalnesc sau se distreaza in restaurantele si pub-urile din centrul oraselor mari. Astfel, piata se adapteaza cerintelor clientilor tot mai pretentiosi iar acest tip de business devine unul mai mult decat profitabil.
Se pune insa si problema chiriilor, pentru ca mai putini patroni de restaurante aleg varianta achizitionarii spatiului. Desi chiriile sunt de cele mai multe ori exorbitante, retailerii prefera sa adopte o �atitudine� luxoasa, achizitionand spatii cat mai centrale, stabilindu-si de la inceput potentialii consumatori, profilul si o viitoare reputatie.
Restaurantele ca spatii comerciale au o rata de risc foarte ridicata, o rata a esecului chiar mai mare decat media. Cu toate acestea, investitiile sunt din cele mai diversificate. Incepand de la chirie, care poate costa intre 15-30 euro pe luna pe metru patrat, pentru un restaurant modern sau cu arhitectura mai veche dar care sa masoare aproximativ 100-400 mp, alaturi de terasa adiacenta, intr-o zona accesibila, si pana