Bombele adversarilor au nimicit intreaga garnizoana. Iar pe front situatia e grava: nu sunt resurse pentru ingrijirea ranitilor, iar munitia s-a terminat. Cu toate astea, ducem intense tratative de pace. Insa, pana se incheie discutiile, salvez jocul si dau un restart.
Nu e un fragment dintr-o relatare de pe frontul din Orientul Mijlociu. Iar antiaerienele care ne-au asurzit pot fi oprite dintr-o miscare de mouse. Asta pentru ca lupta pentru pace e virtuala.
Noul Peacemaker nu este un negociator in situatii de criza, ci doar un joc de strategie pe calculator, in care jucatorii isi pot asuma rolul primului-ministru israelian sau al liderului palestinian. Deciziile (chiar daca sunt de multe ori neinspirate) pot fi insa repetate la nesfarsit. Pana cand capeti indemanare si cei pe care i-ai ales drept "inamici" vor avea de suferit. Jocul a fost conceput chiar de Asi Burak, un student american de origine israeliana impreuna cu colegii sai de la Carnegie Mellon University din Pittsburg. "Chiar daca initial oamenii sunt socati sa afle ca exista un joc despre Orientul Mijlociu, se implica foarte repede si se straduiesc sa gaseasca cea mai buna solutie", marturisea acesta de curand. "Iar dupa ce au jucat de cateva ori, ajung sa stie mai multe despre conflict decat daca ar fi citit ziarele timp de 10 ani", adauga el.
Daca pana acum jocurile pe computer erau doar "instrumente" de evadare intr-o lume fantastica, uneori inspirate de filme si desene animate (gen Harry Potter sau Shrek) sau doar simple jocuri de indemanare (daca ne gandim la Super Mario), acum au devenit un nou gen - "divertisment diplomatic" care imprumuta elemente din lumea reala (conflicte politice, razboaie, atentate). Iar producatorii sustin ca nu mai vand doar amuzament, ci o noua metoda de a obtine reactiia utilizatorilor. De fapt, sustin specialistii, aceste jocuri serioase fac parte dintr