Reclamele perioadei interbelice. Trompete si picioroange. Vanzatori de ziare si lozinci in versuri. Politisti eleganti, lustragii de ghete si grandiosul magazin Victoria. Marca: Bucuresti.
Se plimbau pe arterele principale ale capitalei. Numiti si oamenii-sandvis, oamenii-reclama purtau in spate si pe piept pancarte publicitare mari cu texte si imagini multicolore. "Uneori erau costumati in mod extravagant, alteori cantau din trompete sau mergeau pe picioroange pentru a domina multimea. Acesti oameni sandvis umblau in grup, mai ales cand faceau publicitate pentru vreun circ sau alt spectacol mai senzational" - Constantin Balaceanu Stolnici.
VANZATORII AMBULANTI. Chioscurile care sufoca, acum, trotuarele, pe alocuri, erau mult mai rare, iar ziarele se vindeau cel mai bine din mers. "De obicei erau niste tiganusi desculti care alergau pe trotoare sau pe mijlocul strazilor urland cat ii tinea gura: Universul, Dimineata, Adevarul, Curentul etc. Cand era cate o editie speciala scoasa pentru un eveniment deosebit, un accident grav, o demisie din Guvern, un scandal, strigatele vanzatorilor de ziare dominau simfonia claxoanelor. Acesti mici vanzatori anuntau adesea in forme lapidare si stirile principale: mare accident de tren pe Valea Prahovei; incendiu groaznic in Bucurestii-Noi; scandal la Camera; M.S. Regele pregateste demiterea Guvernului etc, etc. Exista de mult obiceiul lozincilor in versuri pe care unii vanzatori mucaliti le strigau cat ii tinea gura: «Editie speciala/Maimuta criminala/A intrat in capitala»".
LUSTRAGII. Lustragii de ghete stateau, strategic, la toate iesirile din cladirile importante ale orasului: restaurante cu blazon, mari magazine, hoteluri si chiar in statiile de tramvai. "Cutiile in care-si tineau uneltele de lucru erau simple, negre, rareori cu ornamente de alama, mult mai saracacioase ca cele ale lustragiilor, care si astaz