In perioadele obisnuite, turismul de afaceri asigura atingerea tintei de grad de ocupare in ceea ce priveste cazarea, cresterea activitatii restaurantelor si a cererii pentru inchirierea salilor de conferinte.
Incercam sa compensam scaderea activitatii din mediul de afaceri prin ceea ce poate aduce turismul clasic, a afirmat Nina Moldovan, manager al hotelului City Plaza (4 stele). Luna august presupune un grad de ocupare de 50% si scaderea numarului de evenimente la unul sau doua pe saptamana de la cinci, intr-o perioada obisnuita.
Ceea ce se intampla in august este previzibil, anticipat si inclus in buget. Se stia ca va urma o scadere. Chiar daca a crescut numarul turistilor, majorarea nu este semnificativa, fiind vorba de turism de tranzit, nu de cel adus de zona. Clujul nu este promovat suficient, desi ar avea ce oferi. Mai este si problema infrastructurii, care nu prea avantajeaza zona, a mai spus Moldovan.
Evenimentele care le inlocuiesc, partial, pe cele de afaceri sunt cele specifice perioadei, adica nunti sau logodne. Alte tipuri de activitati care ar putea prezenta potential pentru piata hoteliera, cum ar fi cele de team-building (care, in cazul Bucurestiului, se practica de ceva vreme), nu sunt inca foarte populare in Cluj. Tine si de noi, pana la urma, sa educam clientii.
Si facem demersuri in discutiile directe pe care le avem cu firmele, cu banci sau companii mari, afirma Moldovan. In septembrie, o data cu reinceperea activitatii economice, hotelierii anticipeaza perioade mai aglomerate.
Astfel, pentru City Plaza, gradul de ocupare va ajunge la 60%, conform estimarilor, va creste numarul de evenimente organizate, tendinta care va fi resimtita si la nivelul hotelului City Central (3 stele), celalalt hotel administrat de Transilvania Development.
In asteptarea sezonului expozitional @