Companiile multinationale prezente pe piata romaneasca pun tot mai mare accent pe strategiile de pregatire a managerilor autohtoni meniti sa ii inlocuiasca pe expati. Iar unul dintre cele mai agreate instrumente in acest sens raman programele de MBA.
Desi in orice organizatie exista programe interne de training si de pregatire a angajatilor, nu trebuie subestimate progra-mele externe de pregatire de tip MBA, spune Wolfgang Ruttenstorfer, director general executiv al OMV si presedintele Consiliului de Administratie al Petrom.
"Target-ul nostru este sa dezvoltam 60 de manageri din interiorul Petrom. Pentru a realiza acest fapt, in prezent 120 de potentiali manageri romani sunt implicati intr-un proces de training care va dura aproximativ doi ani, dintre care jumatate vor fi selectati pentru pozitii de conducere in cadrul companiei", precizeaza Ruttenstorfer. Acesta mai adauga ca una dintre directiile cele mai importante de dezvoltare strategica este reducerea numarului de expati din cadrul Petrom. "Pe de alta parte, vrem sa dezvoltam foarte bine partea de resurse din cadrul Petrom pentru ca acesta va fi pe viitor principala sursa de personal pentru alte tari in care avem operatiuni", a declarat Wolfgang Ruttenstorfer.
Rupert Dollinger, seful departamen-tului de resurse umane al Erste Bank, adauga ca si pentru organizatia sa dez-voltarea unui management local puernic este o prioritate in acest moment.
"Vrem sa evitam situatia in care oameni buni pleaca din companii pentru ca nu au cum sa avanseze pe pozitii de management, intrucat acestea sunt ocupate de expati. In acelasi timp, sustinem mobilitatea managerilor in interiorul filialelor companiei", a spus Dollinger. Cele doua companii, OMV si Erste Bank, au realizat un parteneriat prin care vor acorda 30 de burse Executive MBA, fiecare in valoare de 35.000 de euro, in cadrul unui program care se v