Mihai Gustiuc, vanzatorul afacerii Schmidt-Bretten Potentialul mare de dezvoltare al businessului de termoficare "l-au mirosit" danezii de la Danfoss, care au cumparat afacerea Schmidt-Bretten, una dintre cele mai bine pozitionate pe acest segment de nisa.
Producatorul de echipamente termice Schmidt-Bretten estimeaza pentru acest an o crestere de 20% a cifrei de afaceri pana la 9 mil. euro, pe fondul cererii in crestere de acest tip de echipamente la nivel local.
Potentialul mare de dezvoltare al acestui business "l-au mirosit" si danezii de la Danfoss, care au decis sa achizitioneze afacerea Schmidt-Bretten, una dintre cele mai bine pozitionate pe acest segment de nisa. Compania lucreaza cu o marja neta de profit de circa 15% la un numar de 50 de angajati.
Vanzatorul companiei este Mihai Gustiuc, 51 de ani, cel care a crezut in dezvoltarea acestei afaceri inca din 2000, cand piata de profil se afla in declin.
Mihai Gustiuc detinea un pachet de 99,9% din actiunile Schmidt-Bretten Technology SRL, iar Sabrina Rosca, directorul executiv, restul titlurilor. Ei vor incasa in urma tranzactiei circa 6-7 milioane de euro, potrivit unor estimari facute de surse de pe piata.
"Nu m-am hotarat inca in ce voi investi banii din vanzarea afacerii", spune Gustiuc.
Mihai Gustiuc isi pastreaza insa pozitia de conducere, urmand sa coordoneze expansiunea operatiunilor pe o piata creditata cu un potential de sute de milioane de euro in urmatorii ani.
"Pentru anul urmator ne-am propus sa intram pe pietele din Europa de Est: Bulgaria, Moldova, Ungaria, Ucraina, urmand ca peste cativa ani sa ne dezvoltam si catre pietele din Vest", spune Gustiuc.
Anul acesta compania nu a exportat echipamente de termoficare, productia fiind acoperita de cererea de pe piata locala. Circa 80% din vanzarile Schmidt-Bretten sunt acoperite din contractele