In Iulie (2006), Microsoft si Yahoo au anuntat interoperabilitatea intre serviciile lor de Instant Messaging (IM), si anume intre MSN si Yahoo Messenger. Stirea a fost intoarsa pe toate partile de presa de specialitate, unii analisti mergand pana la a „prevede” (parerea mea in mod total nejustificat) achizitia lui Yahoo de catre Microsoft.
S-a vorbit mult despre cine resimte aceasta lovitura! Mai toti „analistii de cartier” s-au repezit sa descrie marea lovitura primita de Google?!? De fapt, Google este un jucator neglijabil pe piata de IM avand sub 1% din piata! Cine isi face cu siguranta griji este AOL care detine in acest moment peste 56% din piata de IM cu produsele ICQ si AIM.
S-a vorbit mult despre competitie dar prea putin despre valoarea efectiva a IM-ului. De ce se lupta lumea pentru dominarea pietei de IM?
Ei bine, conform unui studiu publicat de Jupiter Research, utilizatorii care folosesc IM-ul zilnic sunt cei mai activi utilizatori Internet, si sunt cei mai dispusi sa plateasca pentru servicii si produse promovate online!
Graficul de mai jos va ofera o comparatie intre un utilizator normal de internet (care foloseste IM in mod sporadic) si un utilizator care foloseste IM zilnic. Intrebarea care a fost pusa a fost: „Gandeste-te la modul in care ai utilizat Internetul in ultimul an. Care din activitatile de mai jos sunt reprezentative pentru dumneavoastra?”
[h:1]
© 2006 JupiterResearch, a division of JupiterKagan, Inc.
De ce sunt utilizatorii de IM mai interesanti?
Iata cateva exemple:
- Pentru ca s-au conectati online pentru perioade indelungate de timp (vorbim aici de ore). Este limpede ca in acest caz campaniile de brand awarness bazate pe banere sau trailers sunt mult mai efective.
- Peste 20% dintre utilizatorii IM isi personalizeaza messangerul s