Companiile autohtone sunt dispuse sa cheltuiasa tot mai multi bani pentru "incentive", adica excursiile oferite drept "bonusuri" managementului de top, celor mai buni angajati sau partenerilor de afaceri importanti. Destinatiile astfel alese devin tot mai luxoase, mai indepartate de tara si mai incitante.
Vine tare din urma si cererea firmelor mai mici, care nu-si permit insa, deocamdata, decat pachete de maximum 6.000-8.000 de euro/persoana. Piata de "incentive" a crescut cu minimum 20% in acest an si va continua sa creasca mai accentuat in 2007.
De la zborul cu MIG-ul la traiul in iglu
"Coasta de vest a SUA, Hawaii, Asia de Est, Singapore si Malaysia, Tanzania si Zanzibar, precum si America de Sud, in special Venezuela, Brazilia si Caraibele, sunt destinatiile preferate in acest an de catre companiile mai mari"
Roxana Balcesu
director la CMB Travel.
Companiile cu dare de mana platesc pentru astfel de pachete, care obligatoriu trebuie sa ofere o experienta inedita pentru participanti, in medie 2.000-3.000 de euro de persoana.
Sunt insa destui clienti care platesc 6.000-8.000-10.000 de euro pentu fiecare invitat, pentru programe despre care organizatorii asigura ca nu vor fi uitate prea curand: zborul cu un avion militar supersonic, exercitiile cu tancul, survolul cu elicopterul.
Tot pentru managementul de top sau partenerii de afaceri foarte importanti sunt rezervate si "plimbarile" cu spargatoare de gheata, expeditiile cu saniile trase de caini, traiul cateva zile intr-un iglu sau scufundarile in Oceanul Inghetat, cu echipament special.
Pachetele de servicii sunt alese in functie de profilul celor carora se adreaza aceste programe. "Nu conteaza numai destinatia, ci si ceea ce se intampla acolo. Oamenii nu mai vor produse standard, ci pachete personalizate, programele fiind f