verdictul spunând că este singurul în măsură să evite o schimbare a rezultatelor la sfârşitul stagiunii, ca urmare a unei contestaţii. Totuşi, Departamentul Tehnic al FIA validase acest verdictul spunând că este singurul în măsură să evite o schimbare a rezultatelor la sfârşitul stagiunii, ca urmare a unei contestaţii. Totuşi, Departamentul Tehnic al FIA validase acest sistem, care a fost folosit de la finele lui 2005. şi atunci, dacă el este cu adevărat ilegal, se pune problema competenţei membrilor comisiei, dar şi, pe de altă parte, se poate aprecia că Raikkonen şi McLaren au pierdut nemeritat campionatul trecut, doar pentru că nu au, precum Schumi şi Ferrari, acces la Ecclestone sau Mosley, oamenii care fac legea în F1.
Fără îndoială, faptul că măsura forului mondial a suscitat discuţii nu i-a interesat pe cei de la Ferrari, care şi-au văzut de treabă, încercând să profite de asul scos din mânecă de conducerea F1. Monoposturile Scuderiei au dominat calificările şi şi-au adjudecat prima linie a grilei de start. În pole a fost, în premieră, Massa, doar pentru că Michael, care dominase primele două sesiuni, a fost prea sigur de el în ultima parte a calificărilor, şi nu a mai scos chiar cel mai bun timp. Oricum însă, băieţii lui Jean Todt reuşiseră ceea ce şi-au propus, ocupând prima linie a grilei, în faţa celor de la Renault, care au obţinut doar timpii 3 şi 4.
Start cu probleme
Ca de multe ori în această stagiune, şi în Turcia am asistat la un start cu probleme. Dacă este să ne rezumăm doar la favoriţi şi la piloţii implicaţi în disputele pentru titlu, aveam să notăm problemele lui Fisichella, care a pierdut timp bun şi a trebuit să se mulţumească la final numai cu locul 6, dar mai ales pe cele ale lui Kimi. Acesta a făcut o pană, a mers pe jantă până la boxe, şi şi-a avariat maşina. Astfel că, după ce a reintrat pe pistă cu un cauciuc