Anuntul de angajare se prezinta sub tot mai multe fete. Cu sau fara salariu, cu sau fara angajator... Tot mai des in ultimul timp, identitatea angajatorului este dezvaluita doar pentru lista scurta a candidatilor selectati, in anunt aparand doar numele companiei de recrutare.
Desi o astfel de practica poate parea usor de pus sub semnul intrebarii, se pare ca la final, atunci cand se trage linie, avantajele pentru angajatori sunt multe si deloc de neglijat.
"Ni se intampla extrem de rar sa specificam numele angajatorului in anunturile de angajare. Ne confruntam insa cu o situatie absolut diferita in cazul proiectelor de recrutare de masa, unde rareori apare numele companiei de recrutare, si unde intreaga campanie de comunicare este focalizata pe numele angajatorului", explica Madalina Popescu, director general la Pluri Consultants Romania.
Exista mai multe ratiuni pentru care multe dintre comapanii aleg sa pastreze anonimatul in procesele de recrutare, considera specialistii in resurse umane. Si aici trebuie luate in considerare trei elemente: in timpul unui proces de recrutare, compania se pozitioneaza fata de sine (angajatii din interior), fata de potentialii candidati pentru jobul scos la concurs si fata de companiile concurente.
Minerva Cernea, regional manager, Pedersen&Partners, crede ca pot fi luate in considerare cel putin doua motive. "Cautarea are un inalt grad de confidentialitate, deoarece vor (companiile angajatoare - n.r.) sa schimbe persoana care ocupa pozitia respectiva si, cum o cautare dureaza un timp mai indelungat, nu vor ca aceasta persoana sa afle pana in momentul in care nu exista solutia. Pe de alta parte, vor sa evite jocul de influente care poate incepe cand se stie cine este compania; de tipul 'stiu eu pe cineva in companie, hai sa vorbesc cu persoana respectiva sa puna o vorba buna'", declara Cernea.
Si Alexand