Sute de soferi incalca zilnic, in Bucuresti, regulile de circulatie, iar politistii se plang ca nu-i pot impiedica, acuzand lipsa resurselor si a infrastructurii.
Problema sigurantei rutiere, dar si cea a eficientei modului in care actioneaza autoritatile pentru reducerea numarului de accidente grave sunt readuse in discutie de teribilul accident provocat, in noaptea de joi spre vineri, in centrul Capitalei, de catre cetateanul britanic Ali Imran.
Gonind cu cel putin 150 km/ora pe Podul Eroilor, la volanul bolidului sau, un Porsche Cayenne inmatriculat in Dubai (Emiratele Arabe Unite), Imran a spulberat practic masina in care se aflau regizorul Cristian Nemescu, 27 de ani, inginerul de sunet Andrei Toncu, 28 de ani, si taximetristul Dumitru Arustei, 24 de ani. Politistii recunosc ca sute de soferi incalca zilnic regulile de circulatie in Bucuresti, insa sustin ca nu-i pot impiedica din lipsa resurselor, a infrastructurii si a lacunelor legislative.
"Din pacate, nu putem face mai mult, atata vreme cat nu avem infrastructura, iar majoritatea soferilor bucuresteni considera ca regulile sunt facute pentru a fi incalcate. Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca, in ultimele luni, am suplimentat echipajele din strada, insa niciodata acestea nu sunt suficiente. Pe de alta parte, actuala legislatie nu prevede sanctiuni suficient de aspre pentru cei care comit abateri.
Spre exemplu, daca un sofer trece pe rosu risca numai o amenda cuprinsa intre 1 si 3 milioane de lei vechi. Permisul nu-i poate fi suspendat decat daca produce un accident. Si atunci, avem foarte multi soferi care trec pe rosu", ne-a declarat ieri comisarul-sef Marian Motoc, seful Brigazii de Politie Rutiera a Capitalei.
Mai mult, politistii sustin ca, noaptea, pe strazile Capitalei, patruleaza numai 20 de echipaje ale Politiei Rutiere. Si asta in conditiile in care Bucurestiul are 4.500 d