În 1988, un comandant de navă românească a fost ucis şi alţi membri ai echipajului au fost grav răniţi, după ce ambarcaţiunea lor a fost bombardată de o şalupă militară iraniană. A fost În 1988, un comandant de navă românească a fost ucis şi alţi membri ai echipajului au fost grav răniţi, după ce ambarcaţiunea lor a fost bombardată de o şalupă militară iraniană. A fost cel mai grav incident de acest gen din ultimii 20 de ani, însă regimul comunist l-a ascuns complet.
Povestea coşmarului trăit de marinarii de pe motonava Fundulea, în urmă cu 18 ani, a rămas la stadiul de filă într-un dosar al Securităţii. La vremea respectivă, deşi Iranul şi Irakul se aflau în război, România nu şi-a diminuat traficul maritim comercial în zonă. Motonava Fundulea transporta praf de marmură din Italia, cu destinaţia Kuweit. În momentul în care a intrat în Strâmtoarea Hormuz, dinspre Bandar-Abas (Iran), ambarcaţiunea a fost interceptată de o şalupă militară fără pavilion. Militarii le-au cerut prin portavoce românilor să le precizeze datele de identificare, destinaţia şi încărcătura navei aflată sub pavilion românesc.
"Căpitanul Lupu a ordonat să le dăm toate datele, ca să nu avem probleme. La final, cei de pe şalupă ne-au dat de înţeles că putem pleca. Ei au simulat o manevră de întoarcere spre nord, apoi, de pe provă unde aveau o rampă cu lansatoare de rachete, au tras o salbă către Fundulea. Cred că au fost opt rachete care au lovit nava noastră", îşi aminteşte unul dintre martorii atacului. O parte din rachete au atins comanda de navigaţie, pe care aproape au spulberat-o. Acolo se afla şi căpitanul Radu Lupu. Aflat în stare gravă, omul a fost apoi transportat la un spital din Dubai, unde medicii nu au avut altceva de făcut decât să-i constate decesul. Bucătarul motonavei şi alţi marinari au fost spitalizaţi mai multe zile, fiind şi ei răniţi grav.
În acelaşi an, nav