- Diverse - nr. 169 / 29 August, 2006 Legea-i lege! Dar pentru cine?! Legislatia romaneasca este atat de stufoasa si de incalcita, incat se poate interpreta cum o inteleg sau cum vor s-o inteleaga cei care trebuie sa o aplice. Nu glumim cu faptul ca legiuitorul ar trebui sa intocmeasca si un ghid explicativ care sa-i lamureasca, cat de cat, pe cei care aplica legile, incat sa nu le "inteleaga" pe dos sau sa le aplice in functie de interesul politic al unuia sau al altuia. Cu astfel de legi, Romania nu-si poate armoniza legislatia cu cea a Uniunii Europene, asa cum se sustine de catre Executiv si Legislativ. Din contra, Comisia Europeana, prin reprezentantii ei, demonstreaza cu argumente (e vorba de Codul Fiscal si de procedura fiscala si alte acte normative), ca modificarile si completarile facute nu concorda cu legislatia Uniunii, fapt pentru care ne-au acordat multe cartonase galbene. La noi, cuprinsul unui act normativ nu poate fi luat de bun daca nu citesti si partea finala, pentru a afla abrogarile, intrarea in vigoare si, mai ales, dispozitiile tranzitorii. Deci trebuie asteptata publicarea completarilor si modificarilor, care nu in putine cazuri intarzie sa apara. Astfel, cei in cauza nu stiu ce sa faca si cum sa faca, pentru a nu gresi, mai ales cand e vorba de bani, de plata impozitelor si taxelor, care, daca nu sunt achitate conform noilor prevederi necunoscute din lipsa de publicare in Monitorul Oficial, cel in cauza va suporta, pe nedrept, penalizari ce pot depasi suma initiala de plata. Codul de procedura fiscala este cel mai edificator exemplu in acest sens. Actul normativ in discutie, numai in anul 2006, a fost modificat si completat de alte cinci legi, facandu-se nu mai putin de sapte interventii asupra textului. Ordonanta Guvernului nr. 35/2006 este cea care aduce modificarile si completarile la Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de proc