Emisiunea difuzata prima data in aprilie 1965 bate Antena 1 si Pro TV pe tronsonul ei orar. Motivele: calitatea, diversitatea, vocile si nostalgia.
Inainte de Revolutie, sambata seara, dupa Jurnal, strazile se goleau: lumea se uita la „Teleenciclopedia”. Dupa 41 de ani de la prima editie, in ciuda diversitatii posturilor de televiziune private care se intrec in emisiuni interactive, „Teleenciclopedia” este lider de audienta pe tronsonul ei orar.
Una dintre cele mai longevive emisiuni marca TVR, difuzata prima data pe 21 aprilie 1965, a ramas pe sticla datorita diversitatii minidocumentarelor, a simplitatii limbajului de prezentare si a bine-cunoscutelor „voci” Mariana Zaharescu, Florian Pittis si Lucia Muresan.
Scopul: „Sa faca mintea sa zboare!”
Reteta bazata pe calitate si profesionalism, pe care a mizat Dumitru Udrescu, cel care a avut ideea emisiunii in 1965, s-a dovedit a fi un real succes.
De la civilizatie si animale la stiinta si curiozitati, fiecare a aflat din emisiunea-magazin cel putin un lucru interesant in cele peste 2.000 de editii. Fara indoiala, „Teleenciclopedia” este brandul TVR de care stie tot romanul.
„Am urmarit de fiecare data sa pastrez un echilibru, astfel incat stacheta calitatii sa ramana la o anumita inaltime. Daca ai coborat nivelul, eu zic ca te-ai nenorocit. Deja intri, nu in turma, ci in gustul care e la moda.
Nu vroiam sa fiu la moda, niciodata nu am vrut. Aceasta emisiune trebuie sa completeze cultura generala pe care scoala ti-o da, sa deschida gustul catre citit, catre tot ce este nou si, mai cu seama, sa starneasca in randul tinerilor curiozitatea.
Acesta este scopul: sa faca mintea sa-ti zboare”, spune Cornelia Radulescu, realizator si producator al emisiunii in ultimii 15 ani.
De la istoria moraritului la Sodoma si Gomora
Istoria sticlei, a pianului sau a moraritului, fenomen