Cativa infractori au pus, ieri, in pericol traficul feroviar pe tronsonul Bucuresti Nord-Chitila. Mai bine de 6 ore, trenurile au circulat cu dificultate din cauza disparitiei cablurilor de alimentare cu energie electrica.
Circulatia trenurilor s-a facut cu ajutorul semnalelor feroviarilor asezati de-a lungul sinelor. In conditiile in care vor fi prinsi, hotii de cabluri risca pana la 7 ani de inchisoare pentru furt calificat si atentat la siguranta feroviara.
Hotii de cabluri au dat peste cap, ieri dimineata, traficul feroviar intre gara Bucuresti Nord si Chitila. Trenurile catre Litoral, Moldova si Valea Prahovei au avut intarzieri de peste 60 de minute, dupa ce persoane neidentificate au furat 30 de metri de cabluri de alimentare cu energie electrica. Acesta este motivul pentru care, timp de sase ore, circulatia s-a desfasurat pe o singura linie pentru ambele sensuri.
Ieri, 15 trenuri care au plecat din Bucuresti-Bucuresti Nord spre Chitila si 12 care au sosit din tara au circulat cu dificultate.
Politistii care au inceput o ancheta in acest caz sustin ca hotii au furat 30 de metri de cablu pentru a putea vinde cuprul continut de acesta.
Potrivit anchetatorilor, suspectii pot fi acuzati de furt calificat si atentat la siguranta feroviara, infractiuni pedepsite cu pana la sapte ani de inchisoare. Pana ieri dupa-amiaza nu fusesera finalizate estimarile privind prejudiciul si durata reparatiei.
Directorul de comunicare CFR Inrastructura, Oana Branzan, a precizat, ieri, ca in jurul orei 5.30, personalul feroviar a constatat ca, in zona Pajura, au fost taiate cablurile de alimentare de dependenta ale semafoarelor si macazelor.
Ca urmare, a fost luata decizia dirijarii manuale a trenurilor. In acest scop, personalul CFR a fost plasat de-a lungul caii ferate, pentru semnalizari. Trenurile au mers pana la Chitila si, abia can