Decizia Tribunalului Bucuresti de a interzice Farmec Cluj-Napoca sa mai produca doua dintre cele noua produse care faceau obiectul unui vechi litigiu cu Gerovital Cosmetics, precum si a celei din urma sa isi mai foloseasca numele ar putea schimba polarizarea pietei autohtone de cosmetice. Intrebarea este: care dintre cele doua companii are mai mult de castigat? Sau, mai degraba, care dintre ele are mai mult de pierdut?
In momentul in care a cesionat, in 1992, drepturile de fabricare a produselor lasate "mostenire" de prof. Dr. Ana Aslan, statul roman nu isi inchipuia ca va da startul celui mai lung litigiu din istoria romaneasca a cosmeticelor.
Lucrurile sunt confuze cand vine vorba de Gerovital. Produsele sub aceasta marca sunt o traditie in spa-urile romanesti, dar si in rafturile magazinelor.
Dupa decizia instantei care stipuleaza ca Farmec nu mai poate fabrica doua produse, iar Gerovital Cosmetics si-ar putea pierde numele, lucrurile au devenit si mai neclare. Reprezentantii hotelului Europa din Eforie Nord, unde activeaza spa-ul Ana Aslan, se intrebau recent ce se va intampla in contextul in care lucrurile ar ramane definitiv asa. Pe de alta parte, decizia a fost data doar de o prima instanta. Lupta s-a dat intre cele doua companii in ultimii sase ani si ar putea sa continue inca pe atat.
Acum aproape 15 ani, doua firme romanesti - Farmec Cluj-Napoca si Miraj - s-au aratat interesate sa fabrice in continuare unul dintre cele mai cunoscute branduri de cosmetice din lume - Gerovital.
Astfel, pentru a satisface ambele parti, statul a impartit in doua drepturile la marca: Farmec a primit dreptul sa aduca pe piata produse pe baza de novocaina (ingredientul activ pentru care sunt faimoase aceste produse), iar Miraj, produse pe baza de novocaina si derivati de hidroliza (proces chimic in care una dintre substante este apa).
Pana