Asteptat cu nerabdare de melomanii bucuresteni, Festivalul International „Johann Strauss“, ajuns la cea de-a V-a editie, a oferit, timp de o saptamina, programe diverse si deosebit de atractive, menite sa raspunda gusturilor celor mai diverse.
Demn de remarcat este si faptul ca presedinta Asociatiei „Johann Strauss“ din Romania – entuziasta Rodica Josefina – urmareste promovarea sau redescoperirea unor compozitori care, intr-un fel sau altul, au avut un cuvint greu de spus in viata noastra muzicala la cumpana veacurilor XIX si XX, cautind manuscrise prin biblioteci vieneze, asigurind orchestrarea lor de catre compozitori straini specializati in acest gen, pentru a le prezenta aici, adesea in prima auditie. Daca precedenta editie a stat sub semnul lui Iosif Ivanovici (a fost editat si un CD, mult apreciat si peste hotare), de aceasta data s-a aflat in prim-plan personalitatea lui Carl Ziehrer, rivalul lui Strauss, care are legaturi neasteptate cu Romania pentru ca, dupa ce in 1872 a scris un mars dedicat Printului Carol (care, cu siguranta, l-a ascultat un an mai tirziu, cu ocazia vizitei sale la Expozitia mondiala de la Viena, iar noi l-am descoperit acum, in ambianta Palatului Cotroceni, interpretat de soprana Pauline Pfeffer), a devenit apoi, in 1878, pentru citeva luni, directorul balului Curtii regale, cintind adesea in compania reginei Elisabeta (Carmen Sylva), compunind si Valsul Cotroceni (interpretat la festivalul din 2005). De altfel, presedintele Societatii „Johann Strauss“ din Marea Britanie, John Diamond, a sustinut la Muzeul Cotroceni o ampla dizertatie referitoare la indragitul autor de valsuri, polci si operete, prezentarea fiind sustinuta cu secvente inregistrate, dar si cu fotografii si cu proiectia unicului film in care apare Ziehrer, la acea vreme unanim recunoscut ca unul dintre cei mai importanti creatori ai valsului si operetei romantice.