Multe companii încearcă să-şi construiască un brand, dar greşesc susţinând, de exemplu, că marca ar fi echivalentul brandului. Total neadevărat. Marca poate fi un ambalaj sau un cuvânt, care diferenţează oferta unui comerciant de a celorlalţi. Nu orice marcă va ajunge să aibă o relaţionare cu consumatorul, aşadar nu orice marcă poate să ajungă un brand.
Brandul este crearea unei entităţi identificabile, este o promisiune a valorii unui produs sau serviciu. Brandul este creat de companie şi la rândul lui creează şi dezvoltă compania. Să creezi un brand înseamnă să creezi o conştiintă, o imagine a afacerii.
Prin materiale de identitate poţi vedea şi simţi brandul prin aplicaţii pornind de la cărţi de vizită sau foi cu antet şi ajungând la pagini de internet sau cd-uri multimedia.
Ca să construieşti un brand trebuie să asiguri ceva ce garantează atenţia, ceva ce posibilii clienţi nu pot obţine de la concurenţă. Oamenii trebuie să ştie că asiguraţi cele mai bune servicii din domeniu. E bine de ştiut că brandul trebuie menţinut deoarece o posibilă schimbare ar putea încurca clienţii constanţi. Chiar dacă eforturile depuse în realizarea brandului par să ne fi obosit, e posibil ca tocmai atunci să fi intrat în conştiinţa clienţilor. Trebuie să ştiţi că e important să vă focalizaţi pe piaţa nişă a produsului dumneavoastră şi totodată trebuie să vă cunoaşteţi puterile şi slăbiciunile, să ştiţi ce le puteţi asigura clienţilor. Înainte ca strategia de marcă a fabricii să lucreze, trebuie să existe un plan de marketing bine gândit. De evitat în realizarea unui brand, este folosirea jargonului, deoarece e posibil să murdărească mesajul pe care doriţi să-l transmiteţi. După ce aţi reuşit să creaţi un brand, trebuie să ştiţi când să vă opriţi în încercarea de a stabili un brand şi să treceţi la menţinerea a ceea ce s-a creat.
În concluzie putem spune că