Motorul de cautare Google Inc. va incepe sa vanda publicitate pe web prin intermediul site-ului de licitatii on-line eBay Inc., facilitandu-de clientilor sa dialogheze cu vanzatorul online sau telefonic printr-un simplu click.
Acordul anuntat luni promite a introduce tehnologia de site web "click-to-call" pentru o larga audienta, aceasta tehnica urmand foarte probabil a fi adoptata rapid. Acest fapt va conduce la o conectare rapida a consumatorilor cu producatorii de publicitate.
Va fi facilitata potentialilor cumparatori posibilitatea de a suna vanzatorii printr-un singur click intr-o pagina web. La 11 ani de la infiintarea sa de catre un programator din Silicon Valley, eBay si-a continuat expansiunea prin achizitionarea, anul trecut, a companiei de telefonie prin Internet Skype, pentru suma de aproximativ patru miliarde dolari. In prezent, eBay are aproximativ 200 milioane de utilizatori in intreaga lume si peste 30 milioane de utilizatori in Asia.
In luna iulie a anului trecut, eBay a lansat sistemul de plati on-line PayPal in China, urmand sa investeasca 100 milioane dolari in aceasta tara. Rivalii Yahoo Inc. si Google Inc. sunt interesati de extinderea pe piata chineza, unde au investit sau cumparat firme chineze care detin site-uri web de licitatii on-line.
In urma cu doua luni, grupul american Google a lansat serviciul Google Checkout, propria sa platforma de plati pentru cumparaturile online, analistii considerand ca miscarea este destinata sa ofere un rival la serviciul PayPal oferit de grupul eBay Inc.
In prezent, Google Checkout autorizeaza cumparaturile online doar cu carduri bancare Visa, MasterCard, American Express si Discover (grupul Morgan Stanley). In prima faza, serviciul va fi disponibil doar consumatorilor americani, dupa care va fi disponibil si la nivel international.
Motorul de cautare Google Inc. va incepe