Aproape patru ani de zile i-au trebuit Guvernului roman sa obtina un acord privind preluarea pachetului de actiuni pe care falimentarul producator coreean Daewoo Motor le detinea la fabrica de la Craiova.
"Preluarea pachetului majoritar este fara indoiala un lucru bun, tinand cont de refuzul initial al General Motors de a prelua fabrica de la Craiova (odata cu preluarea altor active ale Daewoo Motor - n. red.). Din pacate, din alt punct de vedere aceasta reusita vine cam tarziu, deoarece s-au pierdut niste trenuri", spune Constantin Stroe, vicepresedinte al Dacia si presedinte ale Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).
Grupul francez Renault, alaturi de partenerul sau de alianta Nissan, isi manifestase inca din luna septembrie 2005 interesul pentru fabrica de la Craiova, mizand, probabil, si pe declaratiile optimiste ale ministrului economiei Codrut Seres, care anticipa pentru toamna anului trecut preluarea de catre stat a pachetului de actiuni detinut de Daewoo Motor.
Miza francezilor nu era insa achizitia fabricii de la Craiova pentru a produce masini Logan, ci, potrivit unor informatii din piata auto, de a folosi unitatea din Banie pentru marca Nissan, marca japoneza neavand inca o fabrica in Europa Centrala si de Est.
Pe parcursul acestui an insa, discursul si implicit interesul Renault s-au modificat, reprezentantul Renault pentru Europa Orientala, Fran?ois Fourmont, declarand ca au aparut si alte solutii alternative la fabrica de la Craiova.
"Alianta Renault-Nissan a depus o scrisoare de intentie pentru dosarul de privatizare al uzinei Daewoo de la Craiova, pentru a obtine informatii, in cazul in care statul roman ar lansa o licitatie pentru preluarea Daewoo Craiova. Dupa cunostinta noastra, nu exista inca o data a licitatiei. Renault analizeaza toate posibilitatile in vederea extinderii capacitatii de p