Între principalele motive pentru starea precară a drumurilor noastre, specialiştii enumeră lipsa responsabilităţii celor care le construiesc, dar şi lipsa controlului pe durata execuţiei. "Ar Între principalele motive pentru starea precară a drumurilor noastre, specialiştii enumeră lipsa responsabilităţii celor care le construiesc, dar şi lipsa controlului pe durata execuţiei. "Ar trebui să existe un expert independent care să evalueze calitatea lucrărilor, aşa cum se procedează în cazul expertizelor bancare", ne-a declarat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport. În plus, "bitumul topit în asfaltul drumurilor este de proastă calitate, deşi provine din import, şi nu se aşterne la temperaturile potrivite", a mai spus Hagiu. La rândul său, expertul în construcţii Liviu Daschievici dă vina pe faptul că lucrările de infrastructură cu finanţare internaţională au fost încredinţate unor firme străine de construcţii, "care de cele mai multe ori au lucrat prost". "Companiile româneşti nu au avut acces la aceste contracte din cauză că nu erau eligibile în privinţa mărimii cifrei de afaceri", adaugă Daschievici.
Drumarii invocă stihiile naturii
În viziunea autorităţilor, vina o poartă "sărăcia bugetară", dar şi incidenţa crescută a dezastrelor naturale care lovesc din ce în ce mai des diferite zone ale ţării. Acestea sunt răspunsurile oficiale, atunci când se caută o explicaţie pentru starea precară a reţelei de drumuri naţionale. Drumarii, spre exemplu, invocă condiţiile climaterice vitrege din anumite zone ale ţării - agresive pentru îmbrăcămintea rutieră - astfel că unele sectoare de drum se umplu de fisuri şi gropi mai devreme de perioada minimă de garanţie, de doi ani. "În cazul acesta, noi folosim garanţia de bună execuţie, potrivit contractului încheiat cu firma care realizează lucrarea respectivă", explică Florin Da