Coloana infinita peste timp, opera lui Brancusi continua sa uimeasca si sa incante prin tainitele frumusetii pure a formelor; sa "exprime bucuria curata", cum insusi marturisea cel care a revolutionat arta secolului XX. "Sculptura trebuie sa exprime bucuria curata", spunea creatorul "Maiastrei". Iar zborul ei in lume a desavarsit visul innoirii, atat de mult cautat de artistul pornit, la inceputul secolului trecut, din Hobita Gorjului spre inima capitalei culturale a Europei, pentru a-si implini aceasta menire. Astazi, dupa aproape cinci decenii de la moartea artistului, Franta ne restituie imaginea operei lui Brancusi vazuta de Brancusi insusi prin intermediul aparatului de fotografiat. O selectie de 40 de tiraje moderne dupa fotografiile originale realizate de Constantin Brancusi (1876-1957) fac obiectul unei expozitii in premiera in Romania - "Constantin Brancusi fotograf"- inaugurata, ieri, la Muzeul National de Arta al Romaniei, in Rotonda Salii Auditorium. Evenimentul este inclus in seria manifestarilor pregatite de institutia din Calea Victoriei cu prilejul Anului Francofoniei.
Spatiul intim al atelierului
Exponatele - infatisand aspecte din atelierul artistului, imagini ale lucrarilor sale maiestrit asezate in mediul in care au prins viata, alaturi de autoportretele sculptorului inconjurat de operele sale, precum si textul pliantului, tiparit cu acest prilej, ne introduc in atmosfera atelierului sau, fie din Montparnasse 54, fie din Impasse Ronsin (Paris), locul unde a trait si a creat pana la sfarsitul vietii (intre 1917- 1927, a locuit la nr. 8, iar intre 1928-1957, la nr. 11). Privitorul are astfel ocazia sa poposeasca, pentru o vreme, in ambianta sculpturilor din lemn, piatra sau bronz, "printre socluri si mobile, materiale brute si unelte". Cuvintele apartin lui Brancusi, care considera ca "operele trebuie privite in mediul in c