In urma cu aproximativ 6 luni, cu prilejul publicarii cheltuielilor de publicitate din 2005 ale Primariei clujene, Biroul de presa al institutiei arata ca „in curand, se va termina cu publicitatea prin rotatie”, intrucat institutia pregatea documentele necesare licitatiei pentru aceste servicii, potrivit legii.
“In acest moment suntem in faza redactarii caietului de sarcini pentru organizarea licitatiei, caiet de sarcini care a fost inaintat departamentului juridic pentru verificare”, declara Raimonda Boian, purtatorul de cuvant al municipalitatii, in aprilie 2006.
De atunci nu s-a mai intamplat nimic in ceea ce priveste licitatia, Primaria continuand sa publice machete si anunturi in presa dupa principiul rotatiei, nici acela intrutotul respectat, si cheltuind zeci de mii de euro fara licitatie.
Explicatia reprezentantilor Primariei in legatura cu amanarea intrarii in legalitate este naucitoare: vina ar apartine biroului juridic unde „lucrurile noi merg mai greu”, dupa cum a declarat Raimonda Boian.
Situatia pare sa le convina, in schimb, publicatiilor locale, care au reusit sa incaseze peste 82.000 de lei (820 de milioane de lei vechi) in primele 7 luni ale anului, amenintand astfel sa depaseasca pana la sfarsitul anului cei 130.000 de lei (1,3 miliarde de lei vechi) incasati anul trecut.
Primaria isi pastreaza favoritii
Pe primele doua pozitii ale topului publicatiilor preferate de Primaria Cluj-Napoca pentru publicarea anunturilor au ramas, la fel ca anul trecut, Ziua de Cluj si Monitorul de Cluj, urmate de Buna ziua, Ardeal si de Adevarul de Cluj.
Cele patru publicatii au consumat 70% din totalul cheltuielilor pentru publicitate ale municipalitatii, fiecare publicand anunturi de licitatie si felicitari d