Scăderea accentuată a preţurilor la televizoare falimentează afacerile micilor întreprinzători profilaţi pe asigurarea service-ului pentru respectivele produse. Tendinţa a apărut în urmă cu Scăderea accentuată a preţurilor la televizoare falimentează afacerile micilor întreprinzători profilaţi pe asigurarea service-ului pentru respectivele produse. Tendinţa a apărut în urmă cu circa 3 ani, dar a devenit tot mai evidentă în ultima vreme, agenţii economici preferând să îşi închidă businessul şi să se reprofileze spre alte domenii mai bănoase. şi asta, pentru că este tot mai rentabil să îţi schimbi televizorul stricat cu unul nou, decât să apelezi la service.
"Foarte puţini mai vin la service în postgaranţie, pentru că, doar dacă nu e vorba de ceva minor, de cele mai multe ori reparaţia poate ajunge şi la două milioane de lei", ne-a declarat Mihai Constantin, director de service la Rombiz.
Televizorul nou a luat faţa second-hand-ului
Afacerile bazate pe reparaţii tv au fost profitabile, atâta vreme cât a existat o cerere semnificativă şi o piaţă a produselor second-hand. "Veniturile din prestarea acestei activităţi îţi permiteau să trăieşti decent în urmă cu 5 ani, când existau pe piaţă televizoarele la mâna a doua. În prezent, am renunţat să mai reparăm televizoare, pe fondul cererii tot mai scăzute", ne-a declarat Daniel Gheorghe, patronul firmei Dell Service SRL. şi pentru ca închiderea să nu se facă simţită, Gheorghe s-a reorientat către instalarea sistemelor de supraveghere video sau alarme. Potrivit acestuia, lunar are în jur de 15-20 de solicitări, veniturile ridicându-se la 2.000 de euro. Nici firma Electronic Tudor din Capitală nu mai activează pe acest segment încă de anul trecut, preferând să instaleze sisteme de securitate şi chiar interfoane. Managerul Dan Rădulescu spune că, din punctul de vedere al scăderii cererii pentru ser